مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1395 ساعت 09:062016-05-29سياسي

شورای عالی استان ها در قم شورای عالی استان ها و یک دستاورد مضاعف


شورای عالی استان ها، شورایی برآمده از دل سایر شوراهاست و می تواند دستاوردهای مضاعفی داشته باشد؛ بنابراین باید آن را ارج نهاد و پاس داشت تا از این رهگذر، - فرصت خدمت حداکثری به مردم غنیمت شمرده شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل از" از قم، شورا کلیدواژه ای در قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی است؛ کلیدواژه ای برگرفته از متون دینی ما که در آیه شریفه و امرهم شوری بینهم (و کارشان بر پایه مشورت با یکدیگر است/ سوره شوری، بخشی از آیه 38) متجلی است.

اینگونه است که 117 هزار نفر به نمایندگی از مردم و با رای مستقیم آنان در شوراهای سراسر کشور عضویت می یابند تا بخشی از مردم، امور خود مردم را پیگیری کنند.

پس از آن است که شوراهای شهرستان ها، نمایندگان خود را برای شورای استان انتخاب می کنند تا این افراد، موضوعات مورد نظر شهرستان ها را در سطح استان پیگیری کنند و در نهایت، شوراهای هر استان، دو تا چهار نفر را برای شورای عالی استان ها بر می گزینند؛ شورایی که 75 عضو دارد و در اجلاسیه های مختلف با حضور نمایندگان شوراهای استان های مختلف کشور، اعضا تشکیل جلسه می دهند تا مشکلات اصلی شهرها بررسی و در صورت نیاز برای برطرف کردن این مشکلات، لایحه های مورد نظر تدوین شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای عالی استان ها در قم شورای عالی استان ها و یک دستاورد مضاعف

شورای عالی استان ها در قم شورای عالی استان ها و یک دستاورد مضاعف