مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1395 ساعت 07:112016-05-29سياسي

پیوستن جوانان اروپایی به داعش دلیلی بر دین ستیزی در غرب است


تعداد زیادی از جوانان کشورهای مختلف اروپایی به داعش پیوسته اند و این اتفاق مربوط به چند عامل است عامل اول اسلام ستیزی و به طور کلی دین ستیزی اروپایی هاست که امروزه در هیچ جای دنیا به اندازه اروپا دین ستیزی نمی شود.

- سعدالله زارعی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به پیوستن جوانان مسلمان و غیرمسلمان به داعش از کشورهای اروپایی گفت: تعداد زیادی از جوانان کشورهای مختلف اروپایی به داعش پیوسته اند و این اتفاق مربوط به چند عامل است عامل اول اسلام ستیزی و به طور کلی دین ستیزی اروپایی هاست که امروزه در هیچ جای دنیا به اندازه اروپا دین ستیزی نمی شود.

وی ادامه داد: از این رو شاهد آن بودیم که در بین داعشی ها عده ای از جوانان دین مدار مسیحی اروپا هستند که به داعش در رقه یا موصل پیوسته اند.

زارعی دلیل بعدی این اتفاق را این طور عنوان کرد که در چرخه اجتماعی، اقتصادی و صنعتی اروپا حاشیه پررنگی وجود دارد و در واقع این مناطق به کانون شهروندانی تبدیل شده اند که از زندگی خود ناامیدند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: به همین جهت این افراد به سادگی جذب شورش های محلی می شوند و این حاشیه ها که در اطراف شهرهای اروپایی وجود دارد سبب پیوستن آنها به طیف های افراطی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیوستن جوانان اروپایی به داعش دلیلی بر دین ستیزی در غرب است

پیوستن جوانان اروپایی به داعش دلیلی بر دین ستیزی در غرب است