مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1395 ساعت 07:102016-05-29اجتماعي

نگاهی به دنیای زنبورهای عسل


زندگی اجتماعی زنبور نمونه بسیار زیبایی از زندگی در طبیعت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، در زبان فارسی به زنبور عسل منگ، منیج و مگس انگبین هم می گویند و همچنین این حشرات اجتماعی هستند به طوری که حتی اگر در خارج از کندو دارای غذای کافی باشد نمی توانند به تنهایی زندگی کنند.

زنیور پس از اینکه در بهار شهدها را جمع آوری کرد در شهریور ماه عسل های بهاره برداشت می شود و هر کندو در بهار 15 کیلوگرم عسل تولید می کند.

در شهریور باید زنبور به مناطق قشلاقی کوچ داده و سپس در مناطق گرمسیری تغذیه مصنوعی شود تا ملکه با تخم ریزی دوباره جمعیت کلنی را افزایش دهد.

عسل برای درمان بیماری رماتیسم، سرع و سرطان، زخم معده و عفونی موثر است، با توجه به اینکه هیچ نوع ویروس و باکتری در عسل رشد نمی کند و به عنوان ماده درمانی در طب سنتی استفاده می شود، در مراحل نخست به عنوان دارو شناخته شده بود و سپس از آن برای خوراکی استفاده می شد.

رامین رنجبر زنبوردار اهل آذربایجان شرقی که برای زمستان گذرانی به مازندران آمده است به ایسنا گفت: با خوردن عسل تمام نیازهای تغذیه انسان ها برطرف می شود و اگر نظام جهان از رفتارهای زنبور در کندو تبعیت می کرد در حال حاضر جهان به بهشت تبدیل می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به دنیای زنبورهای عسل

نگاهی به دنیای زنبورهای عسل