مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1395 ساعت 06:162016-05-29سياسي

شاخصه های نفوذ از نگاه نهج البلاغه


شرایط امروز کشور ما بی شباهت به دوران امیرالمؤمنین نیست؛ باید از امام پرسید راه های نفوذ کدامند؟ همان گونه که راه بستن منفذها را باید از ایشان پرسید.

- پِترُس فداکار را که یادتان هست؛ همان کودک که در شب سرد زمستانی وقتی تَرَک سد را دید، انگشت خود را در سوراخ آن کرده، راه نفوذ آب را گرفت و شهر را از سیلاب نجات داد.

راستی اگر این سوراخ ها و به عبارت دیگر، این منفذهای نفوذ بیش تر بودند، پترس چه کاری می توانست کند؟ اگر فاصله سوراخ ها یا تَرَک های سد از هم دور بود، چه اتفاقی می افتاد؟ اگر از برخی منفذها اطلاع نمی یافت چه؟.

بله! بایستی منافذ را به خوبی شناخت و برایشان چاره ای اندیشید؛ شرایط امروز کشور ما بی شباهت به دوران امیرالمؤمنین نیست؛ باید از امام پرسید راه های نفوذ کدامند؟ همان گونه که راه بستن منفذها را باید از ایشان پرسید.

آن چه در ذیل می آید فهرستِ برخی از راه های نفوذ دشمن است که از نهج البلاغه برداشت شده است.

1.

نفود از راه دین شیاطین که از قیافه درهم پدرشان ابلیس در شگفت بودند، پرسیدند: پدر! آیا واقعا هیچ راهی برای از راه به در کردن این عابد وجود ندارد؟ چه عرض کنم؟! هر راهی را امتحان کرده ام، او محکم تر از این حرف هاست! هر کس پیشنهادی می داد و پدر بی تامل می گفت: نه! کارگر نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاخصه های نفوذ از نگاه نهج البلاغه

شاخصه های نفوذ از نگاه نهج البلاغه