مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1395 ساعت 04:512016-05-29اقتصادي

توصیه هایی برای خروج از رکود


به طور کلی براساس اصول اقتصادی و با در نظر گرفتن آمارهای رسمی ارائه شده درباره فعالیت های اقتصادی و تولیدات صنعتی کشورمان، طی سال گذشته در هر چهار فصل در رکود اقتصادی قرار داشته ایم، - بنابراین رکود اکنون در اقتصاد ایران غیرقابل انکار است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری تسنیم"، آمار واردات اقلام سرمایه ای و مواد اولیه و کالاهای نیمه ساخته با رشدی منفی طی سال 94 روبه رو بوده که دلیل قاطعی بر این مدعا و نشانه ای از فراگیر بودن رکود اقتصادی در ایران است که باید برای خروج از آن سیاست گذاری شود، اما سوال اصلی اینجاست که اگر واقعا تصمیم به خروج از رکود اقتصادی داریم، به چه صورت باید سیاست گذاری کنیم؟ برای خروج از رکود باید ابتدا به اصلاح ساختار اقتصادی کشورمان توجه ویژه داشته باشیم و بدون اجرای سیاست های زودگذر و یا مسکن هایی که فقط برای چند ماه می توانند درد را کاهش دهند، به دنبال راهکاری دائمی، اصولی و عملی باشیم.

به عنوان مثال هرگز نباید سیاست هایی مثل وام بانک مرکزی برای خرید خودرو که دقیقا مسکنی کوتاه مدت برای اقتصاد کشورمان بود، دوباره تکرار شود.

از این رو لازم است براساس مراحل زیر اقدام شود: 1ـ آزادسازی اقتصادی: در این شرایط بخش خصوصی بدون تردید با استفاده از تجارب قابل اعتمادی که در اختیار دارد، می تواند در اقتصادی آزاد برای آین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه هایی برای خروج از رکود

توصیه هایی برای خروج از رکود