مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1395 ساعت 19:252016-05-28بين الملل

انتقاد یونسکو از بی توجهی به خطر ویرانی آثار تاریخی به دست تروریستها


جامعه بین المللی هنوز نتوانسته است واکنش مناسبی به تخریب میراث فرهنگی مانند آنچه به دست تروریستها در سوریه و مالی روی داد نشان دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما" به نقل از رویترز، مدیرکل سازمان آموزشی علمی فرهنگی وابسته به سازمان ملل متحد (یونسکو) گفت جامعه بین المللی هنوز نتوانسته است واکنش مناسبی به تخریب میراث فرهنگی مانند آنچه به دست تروریستها در سوریه و مالی روی داد نشان دهد.

ایرینا بوکووا مدیرکل یونسکو گفت مدتی طول کشید تا مقامات ذیربط به خطرناک بودن آنچه گروه های تندرو انجام می دادند پی ببرند و واکنش نشان دهند.

وی در مصاحبه ای در کابل پایتخت افغانستان به رویترز گفت چنین گروه هایی معمولا برای آماده سازی فضا به منظور ظلم و ستم به اقلیت ها و تثبیت حکومت خود با پاکسازی فرهنگی از طریق از بین بردن آثار فرهنگ های دیگر تلاش می کنند.

طالبان افغانستان پانزده سال پیش با منفجر کردن دو مجسمه عظیم بودا در سال 2001 که آنها را بت می دانست، یکی از بدترین نمونه های تخریب آثار فرهنگی را به نمایش گذاشت.

بوکووا افزود اقدام تروریستها به از بین بردن معابدی در شهر تمبکتو مالی در سال 2012 که در قرون وسطی ساخته شده بودند و سپس اقدام داعش در سوریه به تخریب بخش هایی از شهر باستانی تدمر در سال گذشته، موجب شد این خطر به روش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد یونسکو از بی توجهی به خطر ویرانی آثار تاریخی به دست تروریستها

انتقاد یونسکو از بی توجهی به خطر ویرانی آثار تاریخی به دست تروریستها