مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1395 ساعت 12:412016-05-28بين الملل

اکونومیست گزارش داد آیا رهبر جدید طالبان رویه همتای سابق خود را ادامه می دهد؟


هبت الله آخندزاده رهبر جدید طالبان به دلیل تثبیت جایگاهش در بین اعضای این گروه دست به حملات بیشتری در افغانستان خواهد زد.

- آیا رهبر جدید طالبان رویه همتای سابق خود را ادامه می دهد؟ اکونومیست نوشت: هبت الله آخندزاده رهبر جدید طالبان به دلیل تثبیت جایگاهش در بین اعضای این گروه دست به حملات بیشتری در افغانستان خواهد زد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان گزارش داد: گردهمایی اول به دلیل جانشینی ملا عمر رهبر و بنیانگذار طالبان که در بیمارستان کراچی پاکستان درگذشت، برگزار شد و در آن ملا اختر منصور به جانشینی وی انتخاب شد و رهبری طالبان را به عهده گرفت.

ملا اختر منصور بعد از بر عهده گرفتن سمت رهبری جدید طالبان از سوی بعضی از هواداران ملاعمر به کوتاه نظامی متهم شد و سبب ایجاد دودستگی در صفوف طالبان شد.

اما ملا منصور نتوانست کمتر از یک سال به رهبری طالبان تکیه کند و در تاریخ 21 می سال جاری میلادی توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در ایالت بلوچستان پاکستان کشته شد.

این گزارش می افزاید: کشته شدن ملامنصور برای پاکستان میزبان نیز مایه شرمساری بود؛اما ملا منصور در پاکستان یک فرد منزوی نبود چراکه وی حمایت دولت پاکستان را داشت و اسلام آباد خانه امنی را برای وی ایجاد کرده بود تا بتواند نفوذش را در افغانستان حفظ کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اکونومیست گزارش داد آیا رهبر جدید طالبان رویه همتای سابق خود را ادامه می دهد؟

اکونومیست گزارش داد آیا رهبر جدید طالبان رویه همتای سابق خود را ادامه می دهد؟