مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1395 ساعت 12:352016-05-28دانش

فضای شهرها، ریه های تنفسی شهرنشینان محسوب می شوند


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان و کارشناس برنامه ریزی شهری گفت: فضای سبز عامل مهمی در جلوگیری از آلودگی های مختلف نظیر آلودگی هوا، - صوتی، تقلیل دما و افزایش رطوبت نسبی است و فضای سبز در شهرها به عنوان ریه های تنفسی شهرنشینان به شمار می آید.

علیرضا جلال زایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، با بیان این مطلب افزود: یکی از مهم ترین اثرات فضای سبز درون شهرها این است که زندگی کردن در جامعه شهری و صنعتی را برای انسان قابل تحمل می کند.

کارشناس برنامه ریزی شهری در ادامه گفت: پارک های شهری و فضای سبز حومه از جمله منابع گذران اوقات فراغت برای عده کثیری از شهرنشینان به شمار می آیند و اهمیت این کانون ها جدا از سایر تأثیرات آن ها در تلطیف هوای شهرها، در رابطه مستقیم با شهروندان نیز است.

جلال زایی در ادامه با بیان این که گذران اوقات فراغت در پارک ها و بهره مندی از هوای مطبوع و دلپذیر آنها در کنار سایر امکانات فرهنگی، علمی و تفرجگاهی تنها به این دلیل که پارک ها و فضاهای سبز شهری در برگیرنده اثرات تغییر فصول و حالات متفاوت و زیبایی و خلاقیت است، تصریح کرد: فضای سبز نه تنها باعث تقویت روحیه شهروندان می شود بلکه باعث بوجود آوردن امکانات متعدد با افق های وسیع برای هر فرد نیز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فضای شهرها، ریه های تنفسی شهرنشینان محسوب می شوند

فضای شهرها، ریه های تنفسی شهرنشینان محسوب می شوند