مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1395 ساعت 12:002016-05-28دانش

طراحی میادین باید با هویت و فرهنگ شهر هم خوانی داشته باشد


عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان گفت: طراحی میادین و نهادها و تندیس ها باید با هویت و فرهنگ شهر همخوانی داشته باشد.

- معصومه حافظ رضازاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، با بیان این مطلب افزود: یکی از طرح هایی که در زیباسازی شهر مهم است و همچنین موجب توسعه فضای سبز نیز می شود طراحی میادین در قسمت هایی از شهر است.

کارشناس برنامه ریزی شهری در ادامه گفت: این میادین علاوه بر میزان کنترل ترافیک خیابانهای اطراف می توانند به گونه ای طراحی شوند که با هویت ملی تناسب داشته باشند.

حافظ رضازاده تصریح کرد: در اکثر میادین شهر تندیس ها و نمادهایی جانمایی می شود که در برخی مواقع هیچ ارتباطی با فرهنگ بومی آن منطقه ندارد.

به گفته وی به لحاظ توریستی نیز عناصر شهری به عنوان به یاد ماندنی ترین خاطره از هر شهر در اذهان گردشگران به شمار می روند و میادین شهری در کنار تندیس ها و ساختمان ها و ترکیب بندی شهر در صدر عناصر به یاد ماندنی قلمداد می شوند.

حافظ رضازاده در ادامه بیان کرد: مجسمه های شهری دارای فرم و بیان هنرمندانه است که توسط شهر داریها و طی یک عمل پسندیده در میادین کوچک و بزرگ نصب می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی میادین باید با هویت و فرهنگ شهر هم خوانی داشته باشد

طراحی میادین باید با هویت و فرهنگ شهر هم خوانی داشته باشد