مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1395 ساعت 08:502016-05-28دانش

تولید نوعی نانو کامپوزیت مغناطیسی برای درمان ناهنجاری های استخوانی


استادیار دانشگاه آزاد نجف آباد موفق به تولید نوعی نانوکامپوزیت مغناطیسی با قابلیت درمان ناهنجاری های استخوانی ناشی از سرطان شد.

- تولید نوعی نانو کامپوزیت مغناطیسی برای درمان ناهنجاری های استخوانی " استادیار دانشگاه آزاد نجف آباد موفق به تولید نوعی نانوکامپوزیت مغناطیسی با قابلیت درمان ناهنجاری های استخوانی ناشی از سرطان شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، معاون پژوهش وفناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آبادگفت : این نانو کامپوزیت با اندازه ذرات 35 تا 65 نانومتر در درمان ناهنجاری های استخوانی ناشی از سرطان کاربرد دارد.

رضاابراهیمی افزود: در این روش درمانی با اعمال میدان مغناطیسی بر ذرات نانو کامپوزیت مغناطیسی موجود در محل تومور استخوانی منجر به ایجاد افزایش دما بصورت موضعی بین 42 تا 45 درجه سانتی گراد برای از بین بردن سلول های سرطانی در تومورهای استخوانی می شود.

ابراهیم کرمیان محقق این طرح هم ، نانوذرات تولید شده را به سبب رفتار زیست فعالی پس از مقابله و از بین بردن تومورهای استخوانی دارای قابلیت و توانایی ترمیم بافت های آسیب دیده دانست و افزود : به همین سبب می توان از این نانوذرات کامپوزیتی علاوه بر کنترل رشد تومورهای استخوانی پس از جراحی، برای ترمیم بافت آسیب دیده هم استفاده کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید نوعی نانو کامپوزیت مغناطیسی برای درمان ناهنجاری های استخوانی

تولید نوعی نانو کامپوزیت مغناطیسی برای درمان ناهنجاری های استخوانی