مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 خرداد 1395 ساعت 18:202016-05-27بين الملل

قصد ایران و روسیه برای عملیاتی کردن واحد 2 و 3 نیروگاه بوشهر


شرکت روس اتم از تلاش ایران و روسیه برای عملیاتی شدن همه جانبه ساخت و ساز واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر تا چند هفته آینده خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روابط عمومی شرکت روس اتم روز جمعه (امروز) اعلام کرد: تهران و مسکو قصد دارند ظرف چند هفته آینده تمام اقدامات لازم برای عملیاتی شدن همه جانبه و کامل ساخت و ساز واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر را انجام دهند.

بر اساس بیانیه ای که روابط عمومی روس اتم منتشر کرده است، مسائل مربوط به همکاری دوجانبه، موضوع اصلی مذاکرات در رابطه با تاسیسات نیروگاه اتمی بوشهر بود و به ویژه، مسئله صدور مجوز برای نهادهای مدیریتی ایران در خصوص بهره برداری انرژی از واحد یک این نیروگاه.

حاضران در این دور از مذاکرات، به جزییات اقدامات ضروری در چند هفته آینده برای بهره برداری کامل و همه جانبه از واحدهای دو و سه نیروگاه بوشهر پرداختند.

واحد یک نیروگاه اتمی بوشهر در سپتامبر سال 2011 راه اندازی شد و در اوت سال 2012 به نهایت ظرفیت تولید برق خود رسید.

بر اساس این گزارش، ایران در سپتامبر سال 2013 به طور رسمی واحد یک نیروگاه هزار مگاواتی بوشهر را برای دو سال از روسیه تحویل گرفت و در ماه نوامبر سال 2014 دو کشور توافقی را امضا کردند که بر اساس آن روسیه موظف شد تا 4 واحد دیگر را در این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قصد ایران و روسیه برای عملیاتی کردن واحد 2 و 3 نیروگاه بوشهر

قصد ایران و روسیه برای عملیاتی کردن واحد 2 و 3 نیروگاه بوشهر