مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 خرداد 1395 ساعت 18:102016-05-27بين الملل

دو عملیات ضد داعش در فلوجه ورقه؛ اما این کجا و آن کجا؟


در حالیکه عملیات آزادسازی فلوجه از کنترل داعش تحت نظر دولت عراق، تمامیت ارضی این کشور را تضمین می کند، عملیات خودسرانه امریکا با استفاده از نیروهای کردی در رقه، - تمامیت ارضی سوریه را هدف گرفته است.

در چند روز گذشته دو عملیات تقریبا به طور همزمان برای آزادسازی فلوجه در عراق و رقه در سوریه علیه داعش آغاز شده است .

عملیات آزادسازی فلوجه به ابتکاردولت عراق آغاز شده و حیدر العبادی نخست وزیر این کشوراز نزدیک بر کم و کیف عملیات نظارت دارد و اولویت اصلی در این عملیات جلوگیری ازوارد شدن هرگونه آسیب به غیرنظامیان و ساکنان شهر فلوجه است که به نوعی به گروگان داعش در آمده اند و در مواقع مقتضی به عنوان سپر انسانی مورد سوء استفاده قرار می گیرند .

همچنین در این عملیات علاوه بر ارتش عراق ، نیروهای مردمی این کشور همچون نیروهای بسیج مردمی (حشد الشعبی)و نیروهای عشایری بومی نیز مشارکت دارند و این نمایی از تقویت وحدت میان نیروهای نظامی و دفاعی این کشور را نیز به تصویر می کشد .

اما در عملیات آزادسازی رقه دولت و ارتش سوریه هیچ نقشی ندارند و امریکا نیز بدون اجازه و موافقت دولت سوریه و در اقدامی خودسرانه هدایت و مدیریت عملیات را به دست گرفته و در ترکیبی نامتوازن، 25 هزار نیروی کرد محلی را در کنار 5 هزار نیروی عشایر سنی و عرب بکار گرفته است و ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو عملیات ضد داعش در فلوجه ورقه؛ اما این کجا و آن کجا؟

دو عملیات ضد داعش در فلوجه ورقه؛ اما این کجا و آن کجا؟