مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 خرداد 1395 ساعت 14:252016-05-27اقتصادي

شروط لازم برای عدم وابستگی به نفت


نایب رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی ایران با تاکید بر این که با توسعه صنعت بیوتکنولوژی تا 20 سال آینده کشور بی نیاز از نفت خواهد شد، - گفت: این امر نیاز به سرمایه گذاری دارد و در حالی است که مجموع سرمایه گذاری کشور در حوزه محصولات پیشرفته از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی یه یک میلیارد دلار نمی رسد.

دکتر عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی، در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به سابقه 30 ساله بیوتکنولوژی در کشور، با تاکید بر این که تشکیل ساختار و توسعه این صنعت در ایران با فاصله کوتاهی از رشد و توسعه زیست فناوری در دنیا آغاز شده است، افزود: ولی رشد و پیشرفت کشورهای صاحب نام در این صنعت و دانش هرگز متوقف نشده و همچنان با سرعت فزاینده ای به پیشرفت خود در این زمینه ادامه می دهند.

وی وضعیت صنعت بیوتکنولوژی در کشور را مناسب توصیف کرد و ادامه داد: برای حفظ شتاب رشد علمی و تکمیل حلقه ارتباط علم و صنعت در تولید ثروت دانش بنیان و ایجاد رقابت در صنعت بیوتکنولوژی، نیازمند سرمایه گذاری گسترده و اقدام سریع در جهت توسعه روزافزون این صنعت در کشور هستیم.

عضو هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به ایجاد استعداد و توان بالقوه، نیروی انسانی کارآمد، مراکز رشد فعال و پارک های علم و فناوری در حیطه صن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شروط لازم برای عدم وابستگی به نفت

شروط لازم برای عدم وابستگی به نفت