مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 خرداد 1395 ساعت 07:512016-05-27فرهنگي

نخستین موزه گالری آب استان فارس در مجموعه زندیه شیراز افتتاح شد


نخستین موزه گالری آب استان فارس در یکی از آب انبارهای وکیل که در ضلع شرقی ارگ کریم خان زند در شیراز واقع شده افتتاح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، در ضلع شرقی ارگ کریم خان زند آب انباری به یادگار مانده است که در گذشته آب مردمان این منطقه از شیراز را تامین می کرد و امروز میزبان هنرمندان تجسمی کار استان فارس شده است.

شامگاه پنجشنبه تلاقی تاریخ و هنر را می شد در آب انبار وکیل در شیراز دید، آب انباری که با حضور 5 تن از پیشکسوتان عرصه هنرهای تجسمی ایران نخستین موزه گالری آب استان فارس افتتاح شد.

به گفته محمدهادی ستایش، مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی و سنتی استان فارس مخزن اصلی آب انبار محل عرضه 29 اثر از هنرمندان تجسمی کار استان فارس شد و جذابیت فضا سبب شده که پیشکسوتانی چون ابراهیم حقیقی، منوچهر معتبر، بهرام دبیری، حسین ماهر و محمد حمزه در حوزه هنرهای تجسمی خواستار برپایی یک نمایشگاه گروهی شوند.

وی بر این باور است که ساختار سنتی این بنا سبب ارتقا هنرهای تجسمی، سنتی، نمایش و موسیقی استان فارس می شود چرا که این فضا قابلیت اجرای این هنرها را دارد.

مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی و سنتی استان فارس گفت: این آب انبار مدتی به موزه آب تبدیل شده اما در سه سال گذشته متروک مانده بود تا اینکه با امضای تفاهم نامه ای میان انجمن هنرهای تجسمی و میراث فرهنگی استان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین موزه گالری آب استان فارس در مجموعه زندیه شیراز افتتاح شد

نخستین موزه گالری آب استان فارس در مجموعه زندیه شیراز افتتاح شد