مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 خرداد 1395 ساعت 23:262016-05-26اقتصادي

رییس آبفار فردوس: وقف آب برای مصرف شرب در ردیف نیات واقفان قرار گیرد


وقف آب برای مصرف شرب باید در ردیف نیات واقفان قرار گیرد.

- نوید عبدالهی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در فردوس، اظهار داشت: خشکسالی های پیاپی و کاهش بارندگی سبب کاهش سطح آب سفره های زیرزمینی و قنوات شهرستان فردوس شده به طوری که چاه آب برخی از روستاها خشکیده و از مدار خارج شده است.

وی گفت: مجتمع طاهرآباد دارای دو چاه در محدوده پلیس راه باغستان است که به دلیل عدم بارندگی به تازگی یکی از این دو چاه خشکیده و از مدار بهره برداری خارج شده و چاه دوم نیز با کاهش شدید آب مواجه است.

رییس آبفار فردوس افزود: چاه مجتمع حسین آباد نیز تنها سه ساعت در طول هفته از آب برخوردار است و برای رفع مشکل کم آبی مجتمع طاهرآباد باید چاه مهرانکوشک و چاه گوند باغستان به مجتمع طاهرآباد متصل شود.

عبدالهی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مردم و کشاورزان شهرستان فردوس فنجان یا فنجان هایی از آب بلده را در اختیار دارند و نسبت به وقف آن با نیات مختلف نیز اقدام می کنند، تصریح کرد: واقفان باید وقف آب برای مصرف شرب را نیز در ردیف نیات خود قرار دهند تا مشکل کم آبی در بعضی از روستاهای شهرستان که به بحرانی جدی تبدیل شده است، رفع شود.

وی با اشاره به اینکه آب شیرین کن های روستاهای کجه، چاهنو و مهرانکوشک به دلیل عدم اعتبار لازم از مدار بهره برداری خارج شده است، یادآور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس آبفار فردوس: وقف آب برای مصرف شرب در ردیف نیات واقفان قرار گیرد

رییس آبفار فردوس: وقف آب برای مصرف شرب در ردیف نیات واقفان قرار گیرد