مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 خرداد 1395 ساعت 18:112016-05-26اقتصادي

استاندار لرستان تاکید کرد لزوم احداث سد معشوره


استاندار لرستان به لزوم احداث سد معشوره تاکید کرد.

- " از خرم آباد، هوشنگ بازوند عصر امروز در جلسه ستاد مقاومتی لرستان با بیان اینکه هنوز کشاورزی در استان دارای رویکرد سنتی و معیشتی است، اظهار داشت: این روش باید به روش صنعتی و اقتصادی تبدیل شود تا در تولید ناخالصی ملی کشور نقش آفرینی کند.

وی به چالش های بر سر راه بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: لرستان استانی پرآب است و آب یکی از سرمایه ها، مزیت ها و نقاط قوت آن است.

استاندار لرستان ادامه داد: وظیفه مدیریت این است که نقاط قدرت یک استان را شناسایی کند و مردم را در همان راستا جهت توسعه بسیج کند.

وی با تاکید به اینکه لرستان در حوزه های دز و کرخه قرار دارد، افزود: در حوزه کرخه پنج استان درگیر هستند که لرستان به تنهایی 32 درصد این حوزه، 42 درصد بارندگی و 50 درصد از روان آب های آن را تشکیل می دهد.

این مسئول اضافه کرد: ما هم اکنون برای تخصیص 300 میلیون متر مکعب آب در راستای ایجاد تحرک در بخش کشاورزی درگیر هستیم که توقع می رود وزارت خانه ها نسبت به مصوبات دولت پایبند باشند.

بازوند با اشاره به سد معشوره که هنوز تعیین تکلیف نشده است، مطرح کرد: شهرستان کوهدشت علی رغم داشتن 198 هزار هکتار زمین کشاورزی تنها 9 درصد زمین آبی دارد که سد معشوره می تواند 36 هزار هکتار زمین را آبیاری کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاندار لرستان تاکید کرد لزوم احداث سد معشوره

استاندار لرستان تاکید کرد لزوم احداث سد معشوره