مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 خرداد 1395 ساعت 16:552016-05-26اقتصادي

اتصال شهرهای اقماری به مراکز استان با قطار حومه


مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت بر تأسیسات زیربنایی راه آهن بر ضرورت برنامه ریزی برای اتصال مراکز استانی به شهرهای اقماری از طریق قطار حومه تاکید کرد.

- ؛ وحید علی قارداشی در تشریح جزییات احداث قطار های حومه ای در کشور (غیر از پایتخت) گفت: باید در توسعه شبکه حمل و نقل شخصی رژیم بگیریم و در مقابل آن، عرضه وسیع حمل و نقل عمومی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: در کنار استان تهران، برای سایر کلان شهرها نیز طراحی قطارهای حومه ای در دست انجام است.

قارداشی اضافه کرد: خط ریلی تبریز - بناب - مراغه و مسیر تبریز - جلفا برای قطار حومه ای اجرا می شود، تا با بهبود وضعیت خط، افزایش ظرفیت و بهره وری مسیر، افزایش سرعت هم در آنها عملیاتی شود.

علی قارداشی با تأکید بر اینکه در استان خراسان رضوی نیز تلاش شد، مشهد مقدس به شهرهای اقماری اطراف متصل شود، اظهار داشت: بینالود و نیشابور از طریق قطار حومه ای و راه آهن 3 خطه در قطعه ای از مسیر و 2 خطه در قطعه ای دیگر، به مشهد متصل می شود.

مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت بر تأسیسات زیربنایی راه آهن بیان کرد: توسعه قطارهای حومه ای در شهرهای دیگر نظیر شیراز و اصفهان نیز در دستور کار است، تا بتوان مسیر بهینه حومه ای این شهرها را از طریق مطالعات مشخص کرد و سیستم قطارهای حومه ای پیاده سازی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتصال شهرهای اقماری به مراکز استان با قطار حومه

اتصال شهرهای اقماری به مراکز استان با قطار حومه