مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 خرداد 1395 ساعت 12:052016-05-26سياسي

وضعیت کنونی ما مثل بلژیکِ 26 سال پیش است


رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی با اشاره به کشورهای کهن که قابلیت اهل منطقه ای از کشور بودن را دارند، گفت: امروزه ما با تحقیر و تقلیل سعی داریم تا همچون کشورهای بی تمدن، - شهروند داشته باشیم و این در حالی است که همین کشورها خواستارند تا برای خود تمدنی دست وپا کنند تا به واسطه ی آن به مفهوم اهلیت برسند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قزوین، سید محمد بهشتی در همایش ملی توسعه ی محله های شهری اظهار کرد: در سفر به بلژیک، دریافته ام که بافت تاریخی این شهر بسیار زیبا و خوب احیا شده و این در حالی است که تا پیش از مدت زمان 26 ساله ی احیا مسئولان این شهر را تخریب می کردند.

وی افزود: وضعیت کنونی ما با بلژیک 26 سال پیش مشابه است و هنوز جای امیدواری دارد که اگر از هم اکنون بخواهیم می توانیم شهر را از این وضعیت خارج کرده و بافت تاریخی را دوباره احیا کنیم.

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی با اشاره به اینکه بدون اغراق 90 درصد توسعه های شهری با نیت خیر اتفاق می افتد، تصریح کرد: در اثر رشد بی رویه ی شهرها، اقدامات نسنجیده و سیاست های نادرست شهر را به لحاظ معنایی تقلیل داده ایم.

بهشتی یادآور شد شهر لباسی به قامت مدنیت است و زمانی که مدنیت محقق شود، در پی آن اقتصاد شهر پدید خواهد آمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت کنونی ما مثل بلژیکِ 26 سال پیش است

وضعیت کنونی ما مثل بلژیکِ 26 سال پیش است