مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 خرداد 1395 ساعت 08:412016-05-26دانش

هاشمی رفسنجانی در مورد سهم فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد درست گفته است!


دولت احمدی نژاد سهم دانشگاه آزاد را از تحصیلات تکمیلی کاهش داد.

- حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو ضمن تایید اظهارات هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه 50% فارغ التحصیلان کشور در دانشگاه آزاد تحصیل کرده اند در حالی که تنها 37% دانشجویان کشور عضو این دانشگاه هستند تصریح کرد: آقای هاشمی درست گفته اند چون مرکز آمار ایران گفته است که فارغ التحصیلان در کشور حدود 11 میلیون نفر است.

وی افزود: سرشماری سال 1390 جمعیت فارغ التحصیلان را 10میلیون نفر عنوان کرده است اما تا سال های اخیر باید بالای 11 میلیون نفر باشند ما هم آمار خود را مستند کرده ایم که پنج میلیون و هفتصد هزار نفر از فارغ التحصیلان کشور را افرادی تشکیل می دهند که مدرک دانشگاه آزاد اسلامی دارند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در مورد سهم این دانشگاه در نظام تحصیلات تکمیلی خاطر نشان کرد: سهم دانشگاه آزاد تا سال 83 بالای 53% آموزش عالی ایران بوده است اما در دولت آقای احمدی نژاد به 35% رسیده که اخیرا به 37 % رسیده است علت هم این است که سهم دانشگاه هایی مثل جامع علمی کاربردی و پیام نور را افزایش داده اند.

به طوری که رشد دانشجویان دانشگاه های آزاد در 10سال گذشته 3/9 درصد و متوسط کشور 9 تا 10 % بوده است که علت آن رشد بقیه دانشگاه ها بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هاشمی رفسنجانی در مورد سهم فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد درست گفته است!

هاشمی رفسنجانی در مورد سهم فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد درست گفته است!