مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1395 ساعت 14:102016-05-25سياسي

باید فقهی داشته باشیم که پاسخگوی نیازهای روز باشد


ما اگر قصد ایجاد تمدن اسلامی داریم، باید فقهی داشته باشیم که پاسخگوی نیازهای روز باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی پیش از ظهر امروز طی سخنانی در همایش ملی اندیشه های امام خمینی(س) که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم برگزار شد، به موضوع جایگاه فقه در قلمرو تمدن اسلامی پرداخت و گفت: معمولا سبک زندگی گروهی از انسان ها که در زمان و مکان خاص زندگی می کردند، تمدن اطلاق می شد و امروز نیز در کتاب های جامعه شناسی از تمدن اینگونه معنا می کنند.

وی اظهار کرد: اما امروزه به نظر می رسد که باید قید مکان را حذف کرد؛ چراکه با به وجود آمدن دهکده جهانی دیگر عنصر مکان در تعریف تمدن جایی ندارد و کل دنیا می تواند زیر مجموعه یک یا چند تمدن باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از جماران، سید علی خمینی با اشاره به اینکه هدف، قانون و سبک زندگی از ارکان تمدن است، اظهار کرد: هر تمدنی برای اینکه اسم تمدن داشته باشد، باید در ابتدا هدف و غرض مشخص داشته و سپس قانونی را برگزیده و در پایان از سبک زندگی تشکیل شده باشد.

وی افزود: مجموعه منافع، نظرات، علایق و جهت گیری های جامعه به عنوان سبک زندگی لحاظ می شود و وقتی درباره تمدن اسلامی سخن می گوییم، ذهن ها به گذشته خصوصا دوره قرن چهار و پنج و حال حاضر برمی گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید فقهی داشته باشیم که پاسخگوی نیازهای روز باشد

باید فقهی داشته باشیم که پاسخگوی نیازهای روز باشد