مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1395 ساعت 11:152016-05-25اجتماعي

آغاز کوچ رسمی عشایر شاهسون استان اردبیل


کوچ عشایر شاهسون به طور رسمی از پنجم خردادماه از قشلاقات دشت مغان به ییلاقات آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه اردبیل، قادر هنرمند با اشاره به این که امسال کوچ عشایر به ییلاقات از پنجم خرداد تا پانزدهم خرداد اعلام شده است، خاطرنشان کرد: هر سال عشایر استان با طی مسافتی حدود 43 الی 280 کیلومتر فاصله از مسیر 5 ایل راه خود را از قشلاقات دشت مغان و خلخال به ییلاقات و ارتفاعات کوه های سبلان، باغرو و بزگوش می رساند.

وی افزود: شماری از عشایر استان اردبیل که بصورت زمینی با پای پیاده کوچ می کنند پیش از رسیدن به منطقه ییلاقی حداکثر 10 الی 15 روز در مناطق یازلاق مانده و به تدریج خودشان را به ییلاقات می رسانند.

هنرمند مسیر کوچ و ایل راههای اصلی عشایر استان اردبیل را چنین اعلام کرد و گفت: مغان، انجیرلو، قباله، برزند، شمسیر، کنگرلو، ییلاق های مشگین شهر و حومه با مسافت 107.

5 کیلومتر است.

مغان، انجیرلو، شهر گرمی، بیل داشی، شهر رضی، روستای سامیان، شهر اردبیل، ییلاق های باغرو و بزغوش با مسافت 174 کیلومتر است مغان، روستای بران، روستای آقا محمد بیگلو، روستای زیوه، صلوات، کنگرلو، ارباب کندی، سامیان، اردبیل در شهر اردبیل به دو مسیر ییلاق های بالای سرعین با مسافت 271.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کوچ رسمی عشایر شاهسون استان اردبیل

آغاز کوچ رسمی عشایر شاهسون استان اردبیل