مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1395 ساعت 16:262016-05-24فرهنگي

نمایشگاه فرهنگ دیداری کودک و نوجوان در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود


نمایشگاه کارنامه با هدف بررسی و معرفی محتوایی محصولات تولید شده برای کودکان و نوجوانان با نیم نگاهی به شرایط اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی بین سال های 1330تا 1360 برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری تسنیم"، نشست خبری نمایشگاه کارنامه با حضور احسان آقایی مشاور موزه و علی بختیاری، پیمان پور حسین و یاشار صمیمی مفخم کیوریتورهای نمایشگاه، صبح روز چهارم خرداد ماه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

احسان آقایی در ابتدای این نشست گفت: موزه ها در سالهای اخیر رویکردهای پژوهشی و آرشیوی دنبال می کنند و امروز هر نمایشگاهی در موزه ها به یک مبانی نظری و رویکرد مشخص نیاز دارد.

نمایشگاه کارنامه نیز با همین نگاه وبا یک رویکرد انتقادی در پایه تئوریک برنامه ریزی شده است و فرهنگ دیداری کودکان را در دوره عمومی و کلی 60 ساله و به طور خاص دوره 30 سال (1330تا1360) با نگاه انتقادی بررسی می کند.

آقایی افزود: این نمایشگاه بدون جهت گیری بیان واقعیتهایی است که فرهنگ تصویری کودکان را که متأثر از فرهنگ غربی و شرقی است، بررسی می کند و نشان می دهد که فرهنگ دیداری کودکان در این دوره از آثار مبتنی بر فرهنگ غنی ایرانی بی بهره یا کم بهره است و این نمایشگاه می تواند با نگاه به گذشته، راهنمایی برای برنامه ریزان فرهنگ کودکان در آینده باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایشگاه فرهنگ دیداری کودک و نوجوان در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود

نمایشگاه فرهنگ دیداری کودک و نوجوان در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود