مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1395 ساعت 15:102016-05-24اقتصادي

70درصد آتش سوزی جنگل ها در زاگرس رخ می دهد


رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: 70 درصد از حریق های کشور در جنگل های زاگرس رخ می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار محیط زیست ایسنا منطقه ایلام، خداکرم جلالی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ایلام، اظهار کرد: مسئله حریق در جهان یک چالش عمده است به طوری که طبق آمارهای مراکز جهانی 1 درصد جنگل های جهان سالانه طعمه حریق می شوند به عبارتی از 4 میلیارد هکتار جنگل در سطح جهان، سالانه 40 میلیون هکتار از آنها در آتش می سوزد.

وی با بیان اینکه در کشور ما سالانه 1 دهم درصد از جنگل ها طعمه حریق می شوند، افزود: ما نیز دچار آتش سوزی هستیم که با توجه با بافت جنگل های کشور این رقم قابل توجه است که باید به حداقل ممکن برسد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: حدود 78 درصد حریق های ما سطحی و 6 درصد تاجی و 16 درصد نیز تنه ای است و 40 درصد آتش سوزی ها در جنگل ها، 55 درصد در مراتع و 5 درصد در جنگل های در دست کاشت رخ می دهند.

جلالی با اشاره به اینکه جنگل های جهان از جنس سوزنی برگ ها هستند که در صورت بروز حریق اطفای بسیار سختی دارند، گفت: خوشبختانه جنگل های ما در کشور پهن برگ هستند که هم پیشگیری و هم اطفاء را آسان تر می کند.

وی ادامه داد: 70 درصد از حریق ها در سطح کشور در جنگل های زاگرس، 3 درصد در جنگل های شمال و 27 درصد نیز در 3 منطقه و رویشگاه های دیگر صورت می گی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70درصد آتش سوزی جنگل ها در زاگرس رخ می دهد

70درصد آتش سوزی جنگل ها در زاگرس رخ می دهد