مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1395 ساعت 13:152016-05-24سياسي

فعالیت اقتصادی مخرب محیط زیست ممنوع است


مطابق با اصل 50 قانون اساسی در راستای سیاست های کلی محیط زیست که در سال 1394 مصوب شد، فعالیت های اقتصادی مخرب و بدون در نظر گرفتن محیط زیست ممنوع اعلام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا در اصفهان، محمد شکرچی زاده امروز در سمینار یک روزه مشترک ایران و آلمان که با تاکید بر توسعه پایدار شهر اصفهان برگزار شد، ضمن یادآوری هشت مورد از اسناد فرادستی تدوین شده در خصوص زیست بوم اظهار کرد: اصل 50 قانون اساسی که در سال 1394 تدوین و تصویب شد به تفصیل در خصوص موارد مهم و اهم حفاظت از محیط زیست اشاره کرده است.

سلامت، زیست بوم، کنترل آلاینده ها، اقلیم، حمل و نقل و استفاده از فناوری های روز از بایدهای مطرح شده در این اصل است.

وی ادامه داد: در این اصل تمامی فعالیت های اقتصادی مخرب زیست بوم در صورت عدم توجه به اصلاح و بهینه سازی ممنوع اعلام شده اند و مدیران را موظف کرده است درباره تمام ابعاد زیست محیط شامل سلامت محیط سکونت، پاکیزگی، فرسایش، آلاینده های غیر مجاز، کنترل اقلیم و کاهش اثرات مخرب بر آن، حمل و نقل عمومی پاک و سبز و همچنین استفاده از فناوری های نوین برای پیشبرد این اهداف تلاش و اقدامات لازم را انجام دهند.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی کشور افزود: همچنین در برنامه های چهارم و پنجم توسعه راهبردی-اقتصادی در بند 192 به توجه و برآورد ار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت اقتصادی مخرب محیط زیست ممنوع است

فعالیت اقتصادی مخرب محیط زیست ممنوع است