مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1395 ساعت 11:202016-05-24بين الملل

گزارش چیلکات، مخمصه بلر و استرا را دو چندان می کند


به گفته یک منبع مطلع، گزارش تحقیقات انگلیس از جنگ عراق موسوم به چیلکات موجب نمی شود که تونی بلر، جک استرا و سایر مقام های دخیل در حمله سال 2003 به عراق، - از مخمصه خلاص شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک مقام ارشد در کمیته چیلکات به ساندی تایمز گفت: گزارش سر جان چیلکات از جنگ عراق موجب نمی شود که "تونی بلر" نخست وزیر سابق انگلیس و یا "جک استرا" وزیر امور خارجه سابق انگلیس و یا سایر مقام های دخیل در جنگ شوم سال 2003 در عراق از مخمصه خلاص شوند و از مشکلاتشان رهایی یابند.

کمیته چیلکات قرار است ششم ژوییه گزارش دیرهنگام خود درباره مشروعیت جنگ در عراق را منتشر کند؛ آن هم هفت سال پس از تشکیل این کمیته.

این گزارش دو میلیون و 600 هزار واژه دارد و به گفته این منبع مطلع، گزارش مذکور کاملا انتقادی است " و "شدیدا به وجهه افراد لطمه می زند.

" ساندی تایمز گزارش داد، این احتمال وجود دارد که بلر مقصر ارائه پیشنهاد کمک نظامی به جورج بوش، رییس جمهوری وقت آمریکا یک سال پیش از حمله سال 2003 به عراق اعلام شود.

همچنین گزارش مذکور ممکن است وی را به سوءمدیریت در جنگ و اشغال خونین عراق متهم کند.

سر ریچارد دیرلاو، رییس سابق ام آی 6 هم مورد انتقاد قرار خواهد گرفت چرا که وی نتوانست جلوی نخست وزیر وقت را برای عدم ارائه پرونده عراق د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش چیلکات، مخمصه بلر و استرا را دو چندان می کند

گزارش چیلکات، مخمصه بلر و استرا را دو چندان می کند