مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1395 ساعت 10:452016-05-24بين الملل

تاکید اولاند بر ادامه کمک های تسلیحاتی فرانسه به پیشمرگ ها


دفتر نخست وزیری اقلیم کردستان عراق اعلام کرد، هیاتی از این اقلیم به ریاست سفین دزیی، سخنگوی اقلیم در کاخ الیزه با فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه دیدار کرده و وعده هایی از مسئولان پاریس برای گرفتن سلاح دریافت کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شفق نیوز، طبق بیانیه مذکور، دو طرف در این نشست به موضوعاتی چون "مبارزه با تروریسم، افزایش هماهنگی میان اربیل و پاریس، بحران اقتصادی در اقلیم و بحران سیاسیدر بغداد" پرداختند.

اولاند در این دیدار دوباره بر آمادگی فرانسه برای حمایت از اقلیم کردستان تاکید کرده و گفت: کمک های نظامی پاریس به نیروهای پیشمرگ ادامه خواهد یافت.

طبق بیانیه مذکور، دزیی نیز در این دیدار "ضمن تقدیر از مردم و دولت فرانسه در حمایت از اقلیم کردستان عراق، نقش ارتش فرانسه در نبرد با گروه تروریستی داعش را بسیار برجسته دانست" و گفت: پیشمرگ ها به نمایندگی از کل جهان وارد نبرد با خطرناک ترین گروه تروریستی شده و از بشریت دفاع می کنند.

در این دیدار که جعفر مصطفی، فرمانده نیروهای پیشمرگ سیروان بارزانی، فرمانده پیشمرگ ها در محور مخمور و نیان دخیل، یکی از اعضای پارلمان عراق حضور داشتند، آخرین تحولات میادین نبرد با داعش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید اولاند بر ادامه کمک های تسلیحاتی فرانسه به پیشمرگ ها

تاکید اولاند بر ادامه کمک های تسلیحاتی فرانسه به پیشمرگ ها