مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1395 ساعت 09:052016-05-24بين الملل

رسانه های چین لغو تحریم های تسلیحاتی علیه ویتنام را محکوم کردند


رسانه های دولتی چین با محکوم کردن تحریم های تسلیحاتی ویتنام از سوی آمریکا گزارش دادند که هدف این اقدام، چین بوده و تضمین های رییس جمهوری آمریکا به هانوی را یک دروغ کوچک خواندند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در سفر خود به ویتنام تحریم های 41 ساله تسلیحاتی علیه این کشور را لغو کرد؛ این اقدام در حالی صورت گرفته که واشنگتن و پکن بر سر نفوذ و تاثیر خود بر آسیا و به ویژه اقدامات پکن در دریای چین جنوبی دچار اختلاف هستند.

پکن موضعی خصمانه در منطقه اتخاذ کرده و بسیاری از همسایگان و کشورهایی که مدعی مالکیت این مناطق در دریای چین جنوبی هستند از بابت این اقدامات از سوی پکن بسیار نگران بوده و به دنبال جلب حمایت واشنگتن هستند.

اوباما در جریان مراسمی که به لغو این تحریم های تسلیحاتی علیه هانوی منجر شد، گفت: این تصمیم ربطی به چین ندارد و بخشی از روند عادی سازی روابط با هانوی است.

روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین نیز امروز (سه شنبه) نوشت، این اظهارات از سوی رییس جمهوری آمریکا یک دروغ است و بیانگر استراتژی خصمانه آمریکا در قبال چین محسوب می شود.

این روزنامه در ادامه نوشت: هدف نهایی واشنگتن تحکیم قدرت و موضع آمریکا در منطقه است و برای این هدف از کشورهای حوزه نظی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسانه های چین لغو تحریم های تسلیحاتی علیه ویتنام را محکوم کردند

رسانه های چین لغو تحریم های تسلیحاتی علیه ویتنام را محکوم کردند