مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 اردیبهشت 1395 ساعت 14:052016-05-19سياسي

افتتاح بزرگترین موزه باستان شناسی شرق کشور در نیشابور


همزمان با روز جهانی موزه ها و هفته میراث فرهنگی، موزه باستان شناسی نیشابور در محل رباط تاریخی عباسی این شهر افتتاح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، غلامحسین مظفری فرماندار نیشابور در حاشیه این افتتاحیه اظهار کرد: این موزه شامل 150 قطعه سفال دوران مختلف تاریخی و نیز 75 سکه شامل دوران تاریخی و دوران اسلامی است که به عنوان بزرگترین موزه باستان شناسی واقع در بزرگترین ساختمان تاریخی شرق کشور است، افتتاح شد.

وی با بیان این که موزه، عامل انتقال علم و فرهنگ به گردشگران است و در گام نخست یک گردشگر فرهنگی، از موزه بازدید می کند، افزود: بنابراین ما باید شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که گردشگران در بازدید از موزه ها بتوانند تاریخ، اطلاعات و ظرفیت های آن منطقه را به دست آورند.

معاون استاندار و فرماندار نیشابور گفت: به طور حتم گردشگران، زمان برای بازدید از تمام مکان های گردشگری و تورق تاریخ مناطق را ندارد؛ بنابراین موزه بهترین امکان برای انتقال علم، فرهنگ و هنر است.

مظفری اضافه کرد: فعال بودن موزه ها، سبب مهارت آموزی می شود و این امر توسعه فکر و اندیشه در جامعه را به دنبال خواهد داشت و تداوم این روند به طور حتم فقر فرهنگی و مادی را از بین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح بزرگترین موزه باستان شناسی شرق کشور در نیشابور

افتتاح بزرگترین موزه باستان شناسی شرق کشور در نیشابور