مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1395 ساعت 23:112016-05-06بين الملل

مزدوری آل سعود از آغاز تا کنون/ تشکیل دولت دست نشانده توسط بریتانیا


برای درکِ سیاست استعمارِ بریتانیا در قبالِ خلافت عثمانی، باید در بهترین چشم انداز ایستاد و دورنمای اقدامات آن را به تمامی باهم دید؛ چراکه سیاستِ بریتانیا در هر یک از مناطقِ جهان اسلام، - بخشی از یک برنامه کلان دراز مدّت بوده است.

مزدوری آل سعود از آغاز تا کنون- بخش اول برای درکِ سیاست استعمارِ بریتانیا در قبالِ خلافت عثمانی، باید در بهترین چشم انداز ایستاد و دورنمای اقدامات آن را به تمامی دید و باهم دید؛ چراکه سیاستِ بریتانیا در هر یک از مناطقِ عراق و حجاز و فلسطین و مصر و سایر نواحی جهان اسلام، بخشی از یک برنامه کلان دراز مدّت بوده است که با وعده بالفور در 2 نوامبر 1917 میلادی آشکار شد و کلید فهم اقدامات بریتانیا، کنارِ هم دیدن و باهم دیدن آن وقایعِ ظاهراً نامربوط است.

پس از جنگ جهانی اوّل، سرزمین های خلافتِ عثمانی (فروپاشی در 1922 میلادی) میان دولت های بریتانیا و فرانسه تقسیم شدند؛ البته کارزار فرهنگی بزرگی از مدت ها قبل از آن در تبلیغ مذمت خلافت (واحدِ سرزمینی بزرگی) و باوراندن اینکه قوم گرایی عامل ترقی و پیشرفت است، در جوامع اسلامی تدارک دیده شده بود.

بریتانیا در حجاز ملیت گرایی را با تحریک شریف حسین آغاز کرد و یکی از افرادی که عهده دار این مسئولیت شد، کلنل سر آرتور هنری مک ماهون بود که ایرانیان با او که مُجری س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزدوری آل سعود از آغاز تا کنون/ تشکیل دولت دست نشانده توسط بریتانیا

مزدوری آل سعود از آغاز تا کنون/ تشکیل دولت دست نشانده توسط بریتانیا