مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1395 ساعت 17:202016-05-06سياسي

حناچی : وظیفه حکومت زمینه سازی برای زیباآفرینی شهر است


معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی در نشست گفتمان شهر گفت : وظیفه حکومت زمینه سازی برای زیباآفرینی شهر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیروز حناچی در پنجمین نشست گفتمان شهر با موضوع پایشِ هویتِ معماری؛ چالش بناهایِ دولتی که در تالار نور مشهد برگزار شد، افزود: برای داشتن معماری زیبا و متناسب در شهر باید عقلانیت و منطق در ساخت و سازها وجود داشته باشد و با فرهنگ سازی، آستانه زیباشناسی و سطح سلیقه مردم را بالا برد و این از وظایف حکومت است، اما حکومت به تنهایی در این زمینه مسئولیت ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آشفتگی که در معماری امروز شهرهای ما وجود دارد ناشی از ابتلای جامعه به نوعی کج سلیقگی در زیبایی و زیبایی شناسی است.

وی اظهار کرد: قانون اساسی ما اصلی به نام حق تعیین سرنوشت برای مردم قایل شده است اما این حق فقط در مسایل سیاسی خلاصه نمی شود بلکه هر اتفاق ناهنجاری که در شهر بیفتد باید همه مردم شهر نسبت به آن واکنش نشان دهند.

حناچی گفت: متاسفانه مردم به جای اینکه خود را شهروند یک شهر بدانند، خود را ساکن آن به شمار می آورند و نسبت به تغییرات و بعضا نازیبایی هایی که در معماری یا دیگر مسایل شهری رخ می دهد، واکنشی نشان نمی دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حناچی : وظیفه حکومت زمینه سازی برای زیباآفرینی شهر است

حناچی : وظیفه حکومت زمینه سازی برای زیباآفرینی شهر است