مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1395 ساعت 13:552016-05-06اقتصادي

بانک مرکزی برای فروش خودروهای انباری پول دارد ولی برای ازدواج نه


درحالی بانک مرکزی به بهانه نداشتن پول کافی برای پرداخت وام 10میلیونی ازدواج سنگ اندازی می کند که به تازگی حدود 7400 میلیارد تومان بابت فروش محصولات خودروسازان و لوازم خانگی پرداخت کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، مخالفت بانک مرکزی و بانک ها با مصوبه اخیر مجلس مبنی بر افزایش وام ازدواج جوانان به 10 میلیون تومان درحالی به بهانه نداشتن پول ادامه دارد که بررسی جزیی در دخل و خرج نظام بانکی نشان می دهد بانک مرکزی منابع کافی در اختیار دارد.

هرچند قانونگذار محل تأمین منابع برای وام جدید ازدواج را 70هزار میلیارد تومان سپرده های جاری بانک ها در نظر گرفته ولی اگر بانک مرکزی و بانک ها استفاده از این منابع را ممکن نمی دانند چرا بانک مرکزی از منابع خود برای جوانان استفاده نمی کند؟بانک مرکزی چند ماه قبل و درست زمانی که مردم ندای "خرید خودروی صفر ممنوع" را سر داده بودند به کمک دولت و خودروسازان آمد و مانع از تشدید این رویه شد.

طبق اعلام مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی تاکنون برای 124 هزار دستگاه خودرو تأمین اعتبار شده و بعد از مکاتبات وزارت صنعت قرار شد به 19 هزار و 975 متقاضی دیگر وام پرداخت شود یعنی در مجموع 129 هزار و 975 خودرو تأمین اعتبار می شود که با این کار تمام افراد ثبت نام کننده در این طرح مشمول وام بانک مرکزی شده اند و 3200 میلیارد تومان اعتبار ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک مرکزی برای فروش خودروهای انباری پول دارد ولی برای ازدواج نه

بانک مرکزی برای فروش خودروهای انباری پول دارد ولی برای ازدواج نه