مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1395 ساعت 05:452016-05-06سياسي

رسانه حوادث را چگونه ببیند؟


حوادث از جذاب ترین خبرهای هر رسانه ای است که اتفاقا در کشور ما هم مشتری بسیاری دارد؛ اما از آن مهمتر نحوه ی انتشار چنین اخباری است که همیشه مورد بحث کارشناسان رسانه بوده است؛ - برخی معتقدند که انتشار اخبار حوادث باعث ایجاد حس ناامنی در جامعه می شود و عده ای دیگر بر این باورند که انتشار اخبار حوادث در نهایت آگاهی را به جامعه تزریق می کند.

اما آنچه اغلب کارشناسان رسانه نسبت به آن اتفاق نظر دارند، نحوه ی پوشش اخبار حوادث است؛ اینکه نباید در انتشار چنین خبرهایی به صرف ارسال خبر بسنده کرد و در کنار آن گفت وگو با چند کارشناس حوزه های مختلف دلایل اتفاق، می تواند بسیار راهگشا باشد و از تلخی خبر بکاهد.

در هفته های اخیر انتشار خبر قتل ستایش قریشی - دختر بچه افغان - توسط یک پسر نوجوان ایرانی و همچنین انتشار خبر 21 روز شکنجه یک زن به همراه دو فرزندش توسط پدر خانواده در مشهد، موجی از اعتراضات و همدردی در شبکه های اجتماعی را موجب شد؛ این موج ایجاد شده در جامعه باعث شد تا بار دیگر بحث لزوم انتشار اخبار حوادث در رسانه ها به بحث گذاشته شود.

در حالی که بسیاری از صفحات شبکه های اجتماعی حامل این خبر بودند، برخی نسبت به عدم بازتاب مناسب این خبر در رسانه های رسمی نیز گله می کردند؛ اما اینکه برخورد رسانه ها با چنین خبرهایی چگونه باید باشد؛ خبرهایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسانه حوادث را چگونه ببیند؟

رسانه حوادث را چگونه ببیند؟