مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1395 ساعت 23:412016-05-05اجتماعي

سلطه انگلیسی باید کمرنگ شود/ فراهم شدن مقدمات آموزش چند زبان خارجی در مدارس


معاون شورای عالی آموزش وپرورش معتقد است، سلطه زبان انگلیسی در مدارس باید کمرنگ و دو یا چند زبان خارجی در مدارس آموزش داده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اجتماعی در پاسخ به این پرسش چرا در مدارس به جز زبان انگلیسی زبان های دیگر ارائه نمی شود تا دانش آموزان زبان مورد علاقه خود را فرابگیرند؟ اظهار داشت: هم اکنون برای آموزش سایر زبان های خارجی در مدارس کشور منعی وجود ندارد یعنی قوانین، آموزش زبان فرانسه یا اسپانیایی را منع نکرده است.

وی افزود: مشکلی که هم اکنون وجود دارد این است که تقاضای اجتماعی برای آموزش سایر زبان های خارجی کمتر است و خانواده ها با این استدلال که انگلیسی زبان بین المللی است، تقاضای بیشتری دارند.

باید فرهنگ سازی لازم صورت بگیرد تا افکار عمومی جامعه متوجه شوند انگلیسی صرفاً زبان حاکم نیست و فراگرفتن سایر زبان ها نیز دارای اهمیت است.

معاون شورای عالی آموزش و پرورش گفت: این شورا جدول عناوین درسی دوره متوسطه را مصوب کرده است، پس از تأکیدات رهبر معظم انقلاب، کارگروهی را تشکیل دادیم تا بحث های کارشناسی در رابطه با روش های ارائه سایر زبان های خارجی در مدارس و کاستن از تمرکز بر زبان انگلیسی انجام شود همچنین گروه های مسئول برنامه درسی اقدام به اصلاح متون کرده و سایر زبان ها نیز آموزش داده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلطه انگلیسی باید کمرنگ شود/ فراهم شدن مقدمات آموزش چند زبان خارجی در مدارس

سلطه انگلیسی باید کمرنگ شود/ فراهم شدن مقدمات آموزش چند زبان خارجی در مدارس