مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1395 ساعت 23:052016-05-05اجتماعي

بارش ها جبران مافات خشکسالی نکرده است


رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه بحران خشکسالی انباشته کشور با بارش های مقطعی رفع نخواهد شد، گفت: بارش های اخیر کشورتسکین دهنده بوده است ولی وضعیت آب های زیرزمینی با بارش های کوتاه مدت بهبود نمی یابد.

- شاهرخ فاتح در گفت وگو با خبرنگار محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به اینکه بحران زیست محیطی که در بلندمدت رخ می دهد، به هیچ وجه در کوتاه مدت حل نمی شود، گفت: کشور ما دچار خشکسالی انباشته شده و درازمدت است و این معضل با وجود بارش های سنگین اخیر هنوز به قوت خود باقی است.

بارش های اخیر مشکل خشکسالی را از حافظه طبیعت پاک نمی کند وی با بیان اینکه به کمک بارش های اخیر رطوبت لایه سطحی خاک در بسیاری از مناطق کشور بهبود یافته و آب در بسیاری از مسیل ها و رودخانه های خشک، جاری شده است، ادامه داد: بارش ها در جای خود اتفاق مهم و خوبی است ولی باید توجه داشته باشیم که این بارش ها نمی تواند باعث رفع خشکسالی های بلندمدت شود و اگرچه ممکن است مشکل تا حدی تعدیل شود ولی از حافظه بلندمدت طبیعت پاک نمی شود.

خشکسالی هفت ساله رییس مرکز ملی خشکسالی با اشاره به اینکه علیرغم افزایش خوشحال کننده تراز سدها در برخی از استان ها ولی به طور اساسی جبران مافات خشکسالی نشده است، افزود: در خشکسالی بلن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارش ها جبران مافات خشکسالی نکرده است

بارش ها جبران مافات خشکسالی نکرده است