مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1395 ساعت 07:402016-05-05اجتماعي

اجرای طرح انسداد مبادی بی سوادی در نظام آموزش و پرورش


در قالب این طرح دانش آموزان بازمانده از تحصیل به عرصه آموزش و سوادآموزی وارد می شوند - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح انسداد مبادی بی سوادی در مقطع ابتدایی خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاخبار استان های خبرگزاری صدا و سیما، محمد دیمه ور در حاشیه همایش تجلیل از معلمان نمونه خراسان شمالی گفت: در قالب این طرح و با روش مراجعه خانه به خانه، دانش آموزان بازمانده از تحصیل از سال 92 تاکنون، 70 هزار دانش آموز خارج از چرخه آموزش در کشور شناسایی شدند و به عرصه آموزش و سوادآموزی بازگشتند.

وی همچنین با اشاره به اجرای نظام دوره ای 6 ساله در مقطع ابتدایی بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزود : بر اساس این طرح مقطع ابتدایی به 2 دوره سه ساله تفکیک شده است.

آقای دیمه ور گفت : در 2 سال گذشته ، 60 درصد مدارس بالای 200 دانش آموز مقطع ابتدایی در قالب نظام دوره ای ساماندهی شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین با بیان اینکه پوشش تحصیلی دوره پیش دبستانی در سال 92 حدود 38 درصد بود،افزود: هم اکنون این پوشش در کل کشور به خصوص در مناطق محروم و عشایری و مناطق دو زبانه به 56 درصد فزایش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح انسداد مبادی بی سوادی در نظام آموزش و پرورش

اجرای طرح انسداد مبادی بی سوادی در نظام آموزش و پرورش