مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1395 ساعت 01:562016-05-04اقتصادي

عطر گلاب در کجور پیچید برگزاری نخستین جشنواره گلاب گیری در نوشهر


زمین‎های کجور قابلیت پرورش انواع گل های محمدی برای گلاب گیری را دارد، از این رو نخستین جشنواره گلاب گیری در بخش کجور نوشهر برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از شهرستان نوشهر، بخشدار کجور چهارشنبه شب در حاشیه برگزاری جشنواره گلاب گیری بخش کجور که در روستای حسن آباد برگزار شد، با اشاره به اینکه اراضی بخش کجور قابلیت کشت و پرورش گیاهان مختلف دارویی و زینتی را دارد، اظهار کرد: این زمین‎ها قابلیت پرورش انواع گل های محمدی به منظور گلاب گیری را دارد و این می تواند به اشتغال زایی جوانان نیز کمک کند.

رستم سیاسرانی با بیان اینکه مزرعه گل محمدی روستای حسن آباد از حدود پنج سال قبل توسط شخصی از اهالی کاشان در زمینی به مساحت 4 هزار متر ایجاد شد، افزود: صاحب این مزرعه، بوته همه گل های محمدی را با توجه به آب و هوای مساعد بخش کجور از کاشان به این مزرعه منتقل و به دقت آن را مراقبت کرد و پرورش داد و امروز نیز شاهد تهیه بهترین گلاب در بخش کجور هستیم.

مسؤول مزرعه گلاب گیری حسن آباد کجور نیز با اشاره به اینکه زمین های بخش کجور به لحاظ کشاورزی دارای ظرفیت های فراوانی است، اظهار کرد: با توجه به آب و هوای مناسب بخش کجور اقدام به پرورش گل محمدی کردم و تا به امروز بوته های زیادی را با کمک نیروهای جوان همین منطقه پرورش دادم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عطر گلاب در کجور پیچید برگزاری نخستین جشنواره گلاب گیری در نوشهر

عطر گلاب در کجور پیچید برگزاری نخستین جشنواره گلاب گیری در نوشهر