مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1395 ساعت 17:552016-05-04بين الملل

عزم کنگره آمریکا برای جلوگیری از فروش سلاح به عربستان


برای نخستین بار از زمان رخ دادن واقعه 11 سپتامبر، کنگره آمریکا قصد دارد موضوع روابط این کشور با عربستان سعودی را مورد بررسی دقیق قرار دهد.

اقدامی که در صورت وجود جدیت در آن، - می تواند تحولی جدی را در روابط واشنگتن و ریاض ایجاد کند؛ روابطی که هم اکنون نیز بر سر مجموعه ای از مسائل، نسبت به گذشته با تیرگی هایی مواجه شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، پایگاه اینترنتی امریکن کانسرویتیو در مطلبی به موضوع روابط عربستان و آمریکا پرداخته و می نویسد یک رابطه دوجانبه و استراتژیک که بر پایه سیاست عملگرایانه نفت در برابر امنیت بنا شده و زمانی با عنوان یکی از مهمترین شراکت های آمریکا در جهان از آن یاد می شد، به طور فزاینده ای در معرض انتقاد نمایندگان کنگره قرار گرفته است.

در حقیقت، تا همین امسال، عربستان سعودی نظام بین الملل به عنوان مثالی منحصر به فرد در نظر گرفته می شد که از یک سو، در داخل کشور سرزمین خود دارای سابقه منفی از نظر حقوق بشری و همچنین صادرکننده افراط گرایی مذهبی است و از سوی دیگر، به واسطه نیازی که به نفت این کشور وجود دارد، در جامعه بین المللی مورد توجه است.

با این حال، این جایگاه ویژه عربستان سعودی رو به افول گذاشته، زیرا شمار فزاینده ای از نمایندگان کنگره از هر دو حزب، ملاحظات را کنار گذاشته و سوالاتی را درباره رفتار منطقه ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزم کنگره آمریکا برای جلوگیری از فروش سلاح به عربستان

عزم کنگره آمریکا برای جلوگیری از فروش سلاح به عربستان