مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1395 ساعت 17:362016-05-04فرهنگي

جشنواره ملی زیبایی اسب ترکمن در استان گلستان برگزار شد


یازدهیمن جشنواره ملی زیبایی اسب ترکمن در روستای صوفیان شهرستان کلاله استان گلستان برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، علی علیزاده دبیر جشنواره و مدیر جهادکشاورزی شهرستان کلاله در مراسم پایانی جشنواره ملی زیبایی اسب ترکمن اظهار داشت: این جشنواره با شرکت 150 اسب اصیل ترکمن از استان های گلستان، تهران، خراسان شمالی، چهار محال و بختیاری، کرمان و سمنان برگزار شد.

وی افزود: این جشنواره در بخش های کره اسب های یک ساله نر، کره اسب های یک ساله ماده، در بخش کره اسب های دو ساله نر، در بخش کره های دو ساله مادیان در بخش اسب نر 3 ساله، در بخش مادیان های سه تا پنج ساله و دربخش مادیان های پنج ساله به بالا برگزار شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کلاله تصریح کرد: حفظ و احیای نژاد اسب اصیل ترکمن، تقویت و توسعه صنعت گردشگری و ایجاد بستر اشتغال پایدار با نگاه به رشد اقتصادی منطقه از اهداف این جشنواره است.

علیزاده گفت: در بخش کره های پای مادر مادیان با 16 سرکره، کره اسب های سوگن، در بخش 8 کره پای مادر نریان کره های نرینه دومان(طوفان)، در بخش کره های یک ساله مادیان با 22 سر کره یک ساله النهایه کره احترام دشت ناز از کرمان، در بخش 21 کره یک ساله نریان کره گلادیاتور، در بخش 13 کره دو ساله، مادیان الماس سیاه، در بخش 13 کره دوساله نریان کره نرینه شاهرخ به عنوان زیباترین ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره ملی زیبایی اسب ترکمن در استان گلستان برگزار شد

جشنواره ملی زیبایی اسب ترکمن در استان گلستان برگزار شد