مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1395 ساعت 15:162016-05-04اجتماعي

فیلتردوده به جنگ آلاینده های هوا می آید


در شرایطی که 6سال است هیچ اتوبوسی از سوی دولت به تهران داده نشده، نصب فیلترهای دوده روی آنها می تواند نویدی برای کاسته شدن بخش قابل توجه آلایندگی این وسایل نقلیه شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوا، تحقیقات گسترده علمی دانشگاه های داخلی در این باره انجام شده که نشان می دهد برای کاهش آلودگی ناشی از خودروهای دیزلی باید سراغ راهکار کنترلی استفاده از فیلتر دوده(DPF) رفت.

این فناوری قابلیت حذف دود سیاه، ذرات معلق بسیار ریز، اکسیدهای فلزی خطرناک ناشی از سایش موتور و هیدروکربن های معطر از اگزوز خودروهای دیزل دارد و با شرایط کارکرد و عملکردی در ایران سازگار است.

24فروردین 93بود که هیأت وزیران طی مصوبه ای نصب فیلتر دوده روی خودروهای دیزلی را از سال 94برای خودروسازان الزامی کرد اما اجرای آن یک سال به تأخیر افتاد.

خودروسازان از آن تاریخ تاکنون 2 سال وقت داشتند که برخی این مصوبه را دنبال کرده و کارهای تحقیق و توسعه ای لازم را انجام دادند اما تعداد دیگری از خودروسازان نیز در این راستا کاری انجام ندادند و امیدوار بودند که مثل مصوبه یورو 2و یورو 3 این یکی هم به تعویق بیفتد یا مشمول استثنا شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیلتردوده به جنگ آلاینده های هوا می آید

فیلتردوده به جنگ آلاینده های هوا می آید