مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1395 ساعت 15:012016-05-04دانش

مدیرکل تعاون کردستان: کردستان رتبه 25 کشوری را در تولید ناخالص ملی دارد


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: تولید ناخالص استان کمتر از متوسط کشوری است و در این بخش جایگاه 25 کشوری را داریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از سنندج، احمد رشیدی ظهر امروز در نخستین جشنواره استانی کارآفرینان برتر دانشگاهی کردستان که در دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد سنندج برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان از لحاظ محرومیت سابقه تاریخی دیرینه دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: تولید ناخالص استان کم تر از متوسط کشوری است و متاسفانه در تولید ناخالص ملی در رتبه 25 کشوری قرار داریم.

رشیدی با اشاره به اینکه سرانه درآمد هر نفر در استان بسیار کم تر از متوسط کشوری است، اظهار کرد: نرخ بیکاری به عنوان یک معضل در اقتصاد کشور شناخته می شود و باید شورای عالی اشتغال، برنامه خاصی برای حل این موضوع اتخاذ کند.

وی گفت: در استان کردستان صنعت موفقی نداریم، مسئولین هم از پتانسیل های مرزی بودن استان استفاده نمی کنند، تنها 350 واحد صنعتی در استان فعال است و حتی نرخ بیکاری کردستان از سایر استان ها بیشتر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان دیدگاه یکسانی به موضوع اشتغال دارند، گفت: باید این این دیدگاه و فرهنگ را تغییر دهیم که پس از فارغ التحصیلی منتظر پشت میز نشینی نباشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیرکل تعاون کردستان: کردستان رتبه 25 کشوری را در تولید ناخالص ملی دارد

مدیرکل تعاون کردستان: کردستان رتبه 25 کشوری را در تولید ناخالص ملی دارد