مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1395 ساعت 14:462016-05-04سياسي

غرب از انحطاط به عنوان ابزاری برای ایجاد اسلام هراسی استفاده می کند


استاد دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه انحطاط ابزاری برای ایجاد اسلام هراسی است، گفت: غرب اسلام را مخوف، ضد علم، ضد انسانیت و دچار انحطاط معرفی می کند تا بتواند به این بهانه به کشورهای اسلامی حمله و این گونه حرکت خود را توجیه کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد،" داریوش رحمانیان امروز در دهمین همایش اشراق اندیشه مطهر که در دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، گفت: متاسفانه در ایران غفلت عجیبی نسبت به بررسی های شرق شناسی و اسلام شناسی وجود دارد و علی رغم اینکه در تاریخ ما ورود شرق شناسان تاثیر بسیاری بر کشور گذاشته و بسیاری از تفکرات ما را دگرگون کرده است، ما از شناخت صحیح آنها غفلت کرده ایم.

استاد دانشگاه تهران ادامه داد: متاسفانه ما حتی در رشته تاریخ نیز درسی دو واحدی به نام شرق شناسی نداریم تا دانشجوی ما بداند که شرق شناسی چیست و شرق شناس کیست؟ و چنانچه واحدی هم وجود دارد نمود عینی ندارد.

وی با اشاره به این موضوع که در موسسات ما نسبت به بررسی شرق شناسان و آثار آنها کم توجهی می شود، تصریح کرد: ما معمولا با نمایندگان فکریمان سوژه باورانه رفتار می کنیم و به درجات از ضرورت تحلیل های تاریخی و گفتمانی غافل هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غرب از انحطاط به عنوان ابزاری برای ایجاد اسلام هراسی استفاده می کند

غرب از انحطاط به عنوان ابزاری برای ایجاد اسلام هراسی استفاده می کند