مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1395 ساعت 09:202016-05-04اقتصادي

مرگ بزرگترین دریاچه کوهستانی ایران


منطقه حفاظت شده اشترانکوه به وسعت تقریبی 104 هزار هکتار تنها بانک ژنی زاگرس و یک کلکسیون کامل از مناظر طبیعی بوده که 60 گونه گیاه انحصاری را در دامان داشته و در بخش مرکزی زاگرس و شرق لرستان واقع شده است.

- علی دالوند در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، افزود: متاسفانه این سرمایه ملی و جهانی چند سالی است که در نهایت غفلت و بی تفاوتی و در سایه تفکرات غیر علمی برخی افراد ناآگاه که بدون توجه به قانون و مقررات زیست محیطی مناطق حفاظت شده دست به تخریب این منطقه حیاتی زده اند، به شدت آسیب دیده است.

وی اظهار کرد: متاسفانه الان در این منطفه با تخریب هایی نظیر جاده سازی ، آتش سوزی، ساخت و ساز، صید و شکار، حضور گردشگران بیش از ظرفیت در طول فصول ممنوعه به قلب منطقه، تعطیل، آلودگی آب دریاچه گهر، چرای بی رویه دام، نابودی جنگل های ارس و بلوط و .

مواجه هستیم.

این فعال زیست محیط لرستان تصریح کرد: جنوب منطقه حفاظت شده اشترانکوه یکی از بی نظیرترین زیستگاه های کشور محسوب می شود.

متاسفانه برخی افراد سودجو و فرصت طلب به انحاء مختلف به بهانه احداث استخرهای پرورش ماهی دامداری و زنبورداری و باغ داری و صید و شکار و غیره در کمال آرامش مبادرت به تصرف اراضی جنگلی و مرتعی این منطقه و رودخانه و چشمه های بسیار کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ بزرگترین دریاچه کوهستانی ایران

مرگ بزرگترین دریاچه کوهستانی ایران