مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 اردیبهشت 1395 ساعت 17:252016-05-03دانش

حدود 5 میلیون دانشجو در کشور تحصیل می کنند


مدیرکل دفتر شورای گسترش وزارت علوم و تحقیقات فناوری گفت: تعداد دانشجویان دانشگاه های کشور در حال حاضر به بیش از چهار میلیون و 800 دانشجو می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا) منطقه مازندران، اصغر مولایی دهکردی در نشست هم اندیشی جمعی از روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش غرب مازندران با عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در دانشگاه کمال الملک نوشهر، اظهار کرد: تعداد دانشجویان کشور نسبت به قبل از انقلاب بیش از 25 برابر افزایش یافته است.

وی افزود: از نظر مراکز آموزشی و دانشگاهی گستردگی بالایی در بخش دولتی، پیام نور، علمی کاربردی، دانشگاه آزاد، فنی و حرفه ای و فرهنگیان وجود دارد.

این مسؤول با اشاره به اینکه بیش از 2800 واحد آموزشی در کشور فعال است، تصریح کرد: تعداد دانشجویان در دانشگاه های کشور در حال حاضر به بیش از چهار میلیون و 800 دانشجو می رسد.

مولایی دهکردی با بیان اینکه بیش از 70 هزار هیأت علمی دانشگاه های خصوصی و دولتی کشور مشغول فعالیت هستند، یادآور شد: در تفکیک مقاطع می توان گفت 60 درصد از دانشجویان در مقطع کارشناسی هستند و سایر دانشجویان دیگر در مقاطع دیگر تحصیل می کنند.

مدیرکل دفتر شورای گسترش وزارت علوم و تحقیقات فناوری خاطرنشان کرد: در کشور 12 درصد در مرتبه دانشیاری و 6 درصد با مرتبه استادیاری مشغول به فعا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حدود 5 میلیون دانشجو در کشور تحصیل می کنند

حدود 5 میلیون دانشجو در کشور تحصیل می کنند