مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 اردیبهشت 1395 ساعت 14:212016-05-03اجتماعي

40 رأس گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر ایلام زیست می کنند


40 رأس گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر ایلام زیست می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، مازیار سلیمان نژاد امروز در حاشیه بازدید رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام از سایت تکثیر گوزن زرد ایرانی در ایلام اظهار داشت: سایت گوزن زرد ایرانی در سال 86 با انتقال شش رأس گوزن از جزیره اشک دریاچه ارومیه به ایلام شروع به فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه روند تکثیر این گونه نادر ایرانی در این سایت به خوبی انجام می شود افزود: در حال حاضر تعداد 40 رأس گوزن زرد در این سایت وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام به وضعیت مطلوب گوزن های زرد ایرانی در سایت تکثیر و پرورش ایلام اشاره و عنوان کرد: به دلیل شرایط طبیعی و جغرافیایی مناسب استان، سایت پرورش گوزن ایلام یکی از سایت های موفق در نگهداری و تکثیر گوزن زرد ایرانی در کشور است.

وی گفت: انتظار می رود در چند سال آینده شاهد تکثیر بیشتر این گونه در معرض انقراض باشیم.

سلیمان نژاد در حاشیه بازدید از موزه تاریخ طبیعی استان ایلام نیز اظهار داشت: این موزه در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع و 1800م تر زیربنا در دو طبقه احداث شده است.

وی افزود: در این موزه انواع نمونه های تاکسیدرمی جانوران جهت آشنایی دانش آموزان، دانشجویان و عموم مردم علاقه مند به محیط زیست به نمایش گذاشته شده است و تعدادی از انواع پستانداران، پرندگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 رأس گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر ایلام زیست می کنند

40 رأس گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر ایلام زیست می کنند