مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 اردیبهشت 1395 ساعت 10:552016-05-03فناوري

جریمه هفت میلیون دلاری هکر بانکی روس


یک هکر روس که موفق به سرقت اطلاعات حساب های بانکی بیش از یک میلیون رایانه در سراسر جهان شده محکوم به پرداخت جریمه 6.

9 میلیون دلاری شده است.

- کد خبر: 585932 تاریخ انتشار: 14 اردیبهشت 1395 - 11:53 - 03 May 2016 یک هکر روس که موفق به سرقت اطلاعات حساب های بانکی بیش از یک میلیون رایانه در سراسر جهان شده محکوم به پرداخت جریمه 6.

9 میلیون دلاری شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس به نقل از انگجت، این هکر که نیکیتا کوزمین نام دارد یکی از سه طراح ویروس مخرب Gozi است که با سوءاستفاده از فایل های پی دی اف رایانه های کاربران را آلوده می کند.

این ویروس با سوءاستفاده از آسیب پذیری برنامه آکروبات به فایل های پی دی اف نفوذ کرده و در آنها لانه می کند و وقتی این فایل ها توسط کاربران علاقمند بارگذاری شوند، رایانه های آنها نیز آلوده خواهد شد.

ویروس Gozi اولین بار در سال 2007 شناسایی شد، اما تا قبل از آن از Gozi برای سرقت میلیون ها دلار پول از حساب های کاربری هزاران نفر استفاده شده بود.

متخصصان رایانه موفق به شناسایی رایانه سروری شده اند که حاوی اطلاعات مفصل ده هزار حساب بانکی است که از طریق 5200 رایانه جمع آوری شده اند و 160 تای آنها متعلق به ناسا هستند.

نیکیتا کوزمین علاوه بر سرقت پول ویروس Gozi را با دریافت 500 دلار در هفته به دیگر هکرها کرایه می داد و از این طریق هم 250 هزار دلار به جیب زده ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جریمه هفت میلیون دلاری هکر بانکی روس

جریمه هفت میلیون دلاری هکر بانکی روس