مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 اردیبهشت 1395 ساعت 08:252016-05-03پزشكي

سرطان دستگاه گوارش فوقانی، شایع ترین سرطان در لرستانی ها است


شایع ترین سرطان در لرستان، دستگاه گوارش فوقانی است.

- دکتر مجتبی گرجی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، اظهار کرد: سرطان به رشد سلول های طبیعی بدن که از قاعده خود خارج شده است(نظم در رشد خود را از دست داده است)اطلاق می شود.

وی با بیان این که علت خاصی برای 60 درصد سرطان ها وجود ندارد، افزود: شایع ترین سرطان ها در دنیا به ترتیب ریه و دستگاه گوارش است که این مهم در ایران به ترتیب دستگاه گوارش، ریه، سرطان پستان در بانوان و پروستات در مردان است.

گرجی خاطرنشان کرد: در لرستان نیز سرطان دستگاه گوارش فوقانی شایع است که به ترتیب شامل سرطان روده، مری و روده بزرگ می شود.

این فوق تخصص خون با بیان این که قسمت اعظم پیشگیری از سرطان انجام کارهای ابتدایی و ساده است که با انجام این موارد می توان از بروز آن جلوگیری کرد، یادآور شد: یکی از علل بروز سرطان دستگاه گوارش فوقانی در لرستان به علت رژیم غذایی گذشته و عادات غذایی بد امروز است.

گرجی با اشاره به این که مصرف پروتیین های حیوانی در لرستان زیاد است، گفت:مصرف فراوان پروتیین حیوانی باعث می شود چربی های نهفته در بافت های عضلانی گوشت قابل هضم نباشد و در گذر زمان در داخل روده و دستگاه گوارش انباشته و به بروز تغییرات ژنتیکی در این بافت ها منجر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرطان دستگاه گوارش فوقانی، شایع ترین سرطان در لرستانی ها است

سرطان دستگاه گوارش فوقانی، شایع ترین سرطان در لرستانی ها است