مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 اردیبهشت 1395 ساعت 01:402016-05-02پزشكي

موفقیت دانشمندان در تبدیل سلول های پوستی به سلول قلبی و مغزی


محققان برای اولین بار با استفاده از ترکیبات شیمیایی و دارویی موفق به تغییر ماهیت سلول های پوستی به سلول های قلبی و مغزی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان و به نقل از میل آنلاین، محققان شرکت آمریکایی Gladstone Institutes در یک دستاورد چشمگیر با استفاده از چندین ترکیب شیمیایی موفق به برنامه ریزی مجدد سلول های پوستی شدند.

در واقع آنها با افزودن ژن های خارجی به سلول های میزبان پوست، روشی مدرن برای جایگزینی سلول های آسیب دیده مغزی و قلبی ارائه دادند.

پروفسور شنگ دینگ، محقق و بیولوژیست مرکز تحقیقاتی Gladstone Institutes عنوان کرد: با استفاده از این روش می توان سلول های جدید را به عنوان جایگزین در درمان بخش های آسیب دیده قلب و مغز بیماران به کار گرفت.

وی در ادامه افزود: این مطالعه با هدف ارائه روش درمانی کامل و سریع برای جایگزینی سلول های قلبی و مغزی آسیب دیده در عوارضی مثل حمله قلبی و پارکینسون ادامه خواهد داشت.

محققان معتقدند که توانایی تولید مجدد سلول های آسیب دیده در قلب بزرگسالان بسیار اندک است و روش های درمانی مثل پیوند قلب و تزریق بافت پیوندی نیز با اینکه در بعضی موارد با موفقیت هایی همراه بوده، اما متاسفانه کارآمدی قابل قبولی ندارد، چرا که در بسیاری از موارد قلب پیوندی زنده نمی ماند و در روش تزریق سلول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موفقیت دانشمندان در تبدیل سلول های پوستی به سلول قلبی و مغزی

موفقیت دانشمندان در تبدیل سلول های پوستی به سلول قلبی و مغزی