مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1395 ساعت 16:252016-05-02پزشكي

عوامل تولد نوزاد نارس


فوق تخصص نوزادان با بیان اینکه امروزه تولد نوزاد نارس مهم ترین مشکل در بین خانواده ها و جامعه به شمار می آید، گفت: بهتر است جوانان در سنین مناسب تصمیم به ازدواج و باروری بگیرند تا دچار مشکلات ناباروری نشوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، محمود نوری شادکام ضمن بیان مشکلات شایع برای بارور شدن زوجین و کاهش میزان تولد در جامعه، تولد نوزاد نارس را مهم ترین مشکل در بین خانواده ها دانست و اظهار کرد: امروزه با وجود عوامل مختلف مثل تغذیه، کم تحرکی، مصرف بالای فست فود ها، اضافی وزن زوجین و ازدواج و باروری در سنین بالا درصد نازایی نیز افزایش یافته است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه در سال های قبل میزان ناباروری حدود 7 تا 8 درصد بود، افزود: امروزه این رقم در کشور بین 12 تا 15 درصد قرار دارد و در نتیجه بسیاری از زوجین مجبور هستند که به روش مصنوعی باردار شوند که خود از عواملی است که باعث تولد نوزادان نارس می شود.

استاد دانشگاه به وجود استرس و فشارهای عصبی در خانواده ها به عنوان دلیل دیگری برای تولد نوزاد نارس اشاره کرد و ادامه داد: در بعضی از موارد والدین با توجه به اینکه بعد از چند سال انتظار تول فرزندشان می شوند اغلب به آنها وابسته هستند، بنابراین مراقبت از نوزاد نارس بسیار خاص است و باید شرایط ویژه رحمی برای او فراهم شود تا به رشد م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوامل تولد نوزاد نارس

عوامل تولد نوزاد نارس