مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1395 ساعت 14:562016-05-02اجتماعي

مسابقه دانش آموزی نورابن هیثم ، محرک دانش ­آموزان در توسعه فعالیت­های علمی است


مدیر کل تکنولوژی آموزشی آموزش و پرورش گفت: مسابقات و جوایز در سطح نوجوانان انگیزه فعالیت علمی بیشتری به آن­ها نسبت به بزرگسالان می­دهد و مسابقه نور ابن هیثم با بهره­گیری از ابزار نوین چون فیلم، - گام موثری در این راه برداشته است.

محمد ناصری مدیر کل تکنولوژی آموزشی آموزش و پرورش در گفت وگو باخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ گفت: در دوران طلایی شکوفایی علم و فرهنگ سرزمین­های اسلامی، ترجمه اطلاعات و دانش­های سراسر جهان، شوق یادگیری را در مسلمانان بیشتر کرد و جایگاه مسلمانان به مرحله­ای رسید که سایر کشورهای جهان از علم و دانش آنان استفاده کرد.

اما متاسفانه در قرن­های اخیر، این رویه رو به افول رفت.

وی با بیان اینکه برای بازگشت به دوران شکوفایی علم باید بسترهای لازم فراهم شود افزود: یادآوری عصر طلایی بسیار ضروری است، ضمن اینکه نباید در تاریخ گذشته توقف نمود و باید نقش خود را در شرایط کنونی جهان که بسیار جلوتر در این حوزه هستند تبیین کرد.

مدیر کل تکنولوژی آموزشی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جوایز بهانه­ای برای طرح موضوعات مهم است اظهار داشت: یکی از نقش­های اعطای جوایزعلمی را می­توان در انگیزه بخشی به دانشمندان و محققان و نیروی محرکه­ای برای جوان­ترها قلمداد کرد، علاوه بر اینکه از تلاش­های افرادی که د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسابقه دانش آموزی نورابن هیثم ، محرک دانش ­آموزان در توسعه فعالیت­های علمی است

مسابقه دانش آموزی نورابن هیثم ، محرک دانش ­آموزان در توسعه فعالیت­های علمی است