مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1395 ساعت 11:402016-05-02اقتصادي

3 درصد درآمد نفتی برای استانهای نفتی


مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کرد تا 3 درصد از درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گازطبیعی را به ترتیب یک سوم به استانهای نفت خیز و گاز خیز جهت اجرای برنامه های عمرانی بودجه های سنواتی اختصاص دهد.

- این مصوبه در حالی با رای اکثریت نمایندگان مواجه شد که هنوز گزارش دقیقی از هزینه کرد 2 درصد از درآمدهای نفتی در استانهای نفتی طی سالهای گذشته ارائه نشده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه دولت را مکلف کرد که 3 درصد از درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی را به ترتیب یک سوم به استان های نفت خیز و گازخیز که سهم هر استان براساس سهم آن استان در ارزش صادرات نفت خام و خالص صادرات گاز طبیعی تعیین می گردد و دوسوم به شهرستان های مناطق کمترتوسعه یافته که براساس شاخصهای توسعه نیافتگی به تفکیک شهرستان توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تعیین می گردد، جهت اجرای برنامه عمرانی بودجه های سنواتی اختصاص دهد.

البته این اعتبار صرفاً به مناطق نفت خیز و مناطق توسعه نیافته اختصاص می یابد و موجب کاهش سهم اعتبارات استانی این مناطق نمی شود.

همچنین نمایندگان مجلس در ماده الحاقی دیگری به وزارت امورخارجه اجازه داده می شود درآمدهای حاصل از خدمات کنسولی را به حساب درآمد اختصاصی که به همین من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 درصد درآمد نفتی برای استانهای نفتی

3 درصد درآمد نفتی برای استانهای نفتی